Azeroth zsivnyai - kik otthon rzik magukat az rnyak kztt s hihetetlen gyakorlottsggal kpesek eltnni az ember szeme ell - akkor rzik magukat a legjobban, ha a httrben tevkenykedhetnek. A zsivnyok igazn abban tnnek ki, hogy maguk javra fordtanak brmilyen helyzetet, s hogy akkor csapnak le, amikor az a legnagyobb haszonnal kecsegtet. Ravasz trkkjeiknek, fizikai kpessgeiknek, a megtvesztsben, rejtzkdsben s lczsban val kiemelked jrtassguknak ksznheten a zsivnyoknak nem okoz problmt, hogy tolvajknt, gyilkosknt, kmknt, vagy ppen brgyilkosknt munkt talljanak maguknak.
A zsivny karakterosztllyal igazn bonyolult s szrakoztat jtszani. A sikered azon mlik, milyen jl tanultad meg, hogy hogyan is hasznlhatod kpessgeidet, de a jtkos a megfelel tapasztalattal s tudssal mestere lehet a zsivny karakternek.
Erssgek
- A rejtzkdssel kapcsolatos kpessgek lehetv teszik a zsivny szmra, hogy sokkal knnyebben eljusson bizonyos helyekre, mint a legtbb egyb karakterosztly kpviselje. - Az igen ers zrnyits kpessgek / hozzfrs ms osztlyoknl nem ll rendelkezsre. - A zsivny sprint (Sprint) kpessgnek ksznheten sokkal knnyebben el tud meneklni a csatbl, s rvid ideig a sebessgt is nvelheti ezzel a kpessggel utazs kzben.
Gyengk
- A paladin s harcos osztlynl kevsb brja a sebzdst, mivel csak brszerkkat viselhet.
Kihvsok
- Mesteri szintre emelni a rejtzkds kpessgnek hasznlatt. - Megfelel mdon manipullni a szrnyek gyllett, gy ha van r lehetsg a csatatankok fogjk fel a sebzds legnagyobb rszt. - Hatkony kombk megismerse s hasznlata.
Engedlyezett fajok: Ember (Human), Trpe (Dwarf), j elf (Night Elf), Ork (Orc), lhalott (Undead), Gnm (Gnome), Troll
Alap rtkek: leter / Energia
Hozzfrhet felszerels: ruhzat, br
Hozzfrhet fegyverek: trk, dobfegyverek (kpzst kveten), kard (kpzst kveten), j (kpzst kveten), szmszerj (kpzst kveten).
Energia A zsivnynak legtbb kpessge hasznlathoz energira van szksg. Az energia az id elteltvel termeldik. Ez az energia mennyisg nem nvelhet.
Rejtzkds A rejtzkds azt a kpessget jelenti, mikor szrevtlen maradsz ellenfeleid szmra. Nem ugyanaz, mint a lthatatlansg. Ha valami/valaki rejtzkdik, attl mg szrevehet. Ugyanakkor az ilyen mdban lev jtkosok tltszak, tisztk lesznek, s beleolvadnak a krnyezetkbe, a httrbe, s gy sokkal nehezebb ket szrevenni.
Annak sikere, hogy vajon szrevtlen tudsz-e maradni a rejtzkds kszsged szintjtl, a szrny helyzettl fgg, valamint attl, hogy milyen kzel vagy az ellenflhez.
A rejtzkds hasznlata A rejtzkds hasznlatval a szrnyek hta mg kerlhetsz, ahol aztn mindenfle pajkos dolgot lehet csinlni, mint pldul a gyengts/bnts (Sap), a htbaszrs (backstab), vagy a rajtats (ambush). Ha nem rejtzkdnl, a szrnyek egyszeren megfordulnnak, s jl fejbevernnek. Prbld meg felbecslni a szrny mozgst, tevkenysgnek mintjt, s a megfelel pillanatban lpj a hta mg. Ez sokkal knnyebben megy majd, ha mr a rejtzkdsben elred a msodik szintet, ami lehetv teszi, hogy gyorsabban mozogj. A zsivnyok jellemz harcmodora, hogy az elszr a rejtzkds hasznlatval a szrny hta mg osonnak. Ezt kveten htbaszrssal (Backstab), bnt csapssal (Sap), rajtatssel (Ambush), vagy pp egy vn aluli tssel (Cheap Shot) megknljk az ellenfelet, ezt kveten mr norml mdon folyik a harc, de a lnyeg az, hogy a szrny mr jval rosszabb llapotban van.
Rejtzkd csalogats (pulling) A rejtzkds nagyon j a szrnyek csalogatsra is. A zsivny aktivlja rejtzkd kpessgt, majd anlkl, hogy a krnyez szrnyek figyelmt (agresszijt, tmadsi kedvt) felkelten az ellenflhez osonhat. Ahogy a zsivny egyre kpzettebb lesz a rejtzkds mvszetben, gy hasznlhatja ezt a kpessgt egyre hatkonyabban a csalogats, beetets sorn.
A rejtzkds fejlesztse A rejtzkds kszsgnek javtshoz az kell, hogy szembekerlj egy szrnnyel, s felkeltsd a figyelmt. Akkor tudod, hogy elrted amit akartl, mikor a szrny megll, s a normlis hangjt kezdi el nyomatni (ber/dhs hangulat). Ekkor tovbbra is szrevtlennek kell maradni (nem mozdul a karakter, s a megfelel helyen marad), s a karakter bonuszt kap a skill rtkre.
Komb pontok, s befejez mozdulatok Nagyon sok olyan zsivny kpessg ltezik, amely komb pontokbl pl fel, majd ezt kveten egy �befejez� mozdulatra van szksg, hogy a karakter szabadjra eressze a megszerzett komb pontok erejt.
Komb pont mutatja Miutn megszerezted az els komb pontodat vess egy pillantst a kperny legtetejn, kzpen elhelyezked nv svra, mely a szrnyeteg nevt mutatja. A portrtl jobbra egy kis vilgt pontot lehet ltni, s mg tbb pontot, ami stt maradt. Ez a komb pont mutat, s azt mutatja, hogy egy komb ponttal rendelkezel. Ha nyersz mg egy komb pontot, mr kt pont fog vilgtani. Ezt figyelve mindig tudni fogod, hogy eddig hny komb pontot traztl be, s hogy mikor engedd ket szabadjra egy befejez mozdulattal. rdemes megnzni a befejez mozdulatot is, hogy az ember tudja, egy bizonyos hats elrshez hny komb pontra lesz szksge.
Deception / Csals
Feint / Csel (komb mozgs) - A csel vgrehajtsval nem okozol sebzst, de egy kis mrtkben cskkented a fenyegetettsged mrtkt. A clpontnak szemtl szembe kell veled llnia. A lnyege ennek a kpessgnek, hogy cskkentse egy szrny irntad rzett gyllett, gy az inkbb egy msik csapattagot fog megtmadni, aki jobban felkszlve vrja a tmadst (pl. egy paladin, vagy egy harcos).
Distract / Figyelem elterels - Zrzavart keltesz, elterelve a krnyken tartzkod sszes szrny figyelmt X msodpercre. Nem szaktja meg a rejtzkdst.
Blind / Megvakts - Megvaktja a clpontot, amelynek kvetkeztben az meglehetsen zavarodottan a mozgsi sebessgnek X%-n bklszik ide-oda X msodpercen keresztl. Szksges hozz Vakt por is (Blinding Powder).
Street Fighting / Utcai harc
Sinister Strike / Baljs csaps (komb mozgs) - Boszorknyos ts, melynek kvetkeztben X sebzs mg hozzaddik fegyvered sebzshez. Tipikusan ez az a f kszsg, ami a komb pontokat generlja.
Gouge (komb mozgs) - X sebzst okoz, s elkbtja az ellenfelet X msodpercre. A clponttal szemben kell llni. A kpessggel idt nyerhetsz a megmeneklshez, lehetsged lesz nhny extra ts bevitelre, vagy ppen bekerlhetsz a szrny hta mg, hogy htba szrhasd.
Kick / Rgs - Egy gyors rgs egy ellenfelet X mrtkben megsebez, s egy varzslat hasznlatt megszaktja egy X msodperc hosszsg idtartam X szzalkra. Ezt a kpessget a varzshasznlk ellen j bevetni, amikor mr pp elkezdtek varzsolni. Figyelni kell a varzsls animcijt, s addig vrni, amg nincs elg energia a rgsra. A j zsivny karakterek mindig a lehet legjobbkor rgnak oda..
Slice and Dice / Kaszabols, aprts (befejez mozgs) - Befejez mozgs (finishing move), ami X%-kal meggyorstja a kzelharci tmads sebessgt. Komb pontonknt egyre tovbb tart. Csak addig kell feltltened ezt a kpessget, hogy gyorsts a kzdelem vgig kitartson. Ha tbb ellenfllel harcolsz, hasznos lehet egy szrnyre felpumplni, leverni az illett, elengedni a gyorstst, majd ismt felgyorsulni, a msodik szrny tmadsakor.
Cheap Shot / vn aluli ts (komb mozgs, rejtzkds szksges hozz) - Megbntja a clpontot X msodpercre. A kpessg segtsgvel nhny olyan knnyen bevitt tssel kezdheted a harcot, amelyre az ellenfl nem tud visszatni. A csapatban a zsivny harc kzben is elrejtzhet, s az vn aluli ts hasznlatval megakadlyozhatja, hogy a szrnyek elmenekljenek.
Kidney Shot / Leveszs (befejez mozgs) - Ez a befejez mozgs lebntja a clpontot. Komb pontonknt egyre tovbb tart. A kpessg arra is j, hogy megbntva a szrnyeket megakadlyozzuk, hogy elmenekljenek a csatbl, vagy hogy tovbbi srlseket okozzanak.
Assassination / Orvgyilkossg
Backstab / Htbaszrs (komb mozgs, rejtzkds szksges hozz) - A clpont htbaszrsa +X% mdostt ad a fegyvernek, s +X rtkkel sebzi a clpontot. A jtkosnak a clpnt hta mgtt kell lennie. Nagyon sok energit hasznl ez a kpessg.
Eviscerate / Kibelezs (befejez mozgs) - Befejez mozgs, ami komb pontonknt tovbbi sebzst okoz. Ez gyakorlatilag egy azonnali sebzst okoz lecsap (Slam) varzslat, amit a szrnyek kivgzsre, szttpsre lehet hasznlni.
Rupture / Szakts (befejez mozgs, DOT) - befejez mozgs, amely hosszabb idtartamon keresztl sebzdst okoz. Komb pontonknt tovbb tart. Ez megint egy olyan kpessg, amit akkor hasznlsz ki a legjobban, ha olyan szrnnyel ellen veted be, akivel pp elg idejig harcolsz ahhoz, hogy a kpessg teljesen kifejtse hatst. Ellenkez esetben inkbb egy msik befejez mozgst rdemes vlasztani.
Garrote / Kivgzs (DOT) - Kivgzed vele az ellenfelet, X msodpercen keresztl X sebzdst okozva. Alkalmazshoz a clpont mgtt kell rejtzkdni. Ha gy gondolod, sokig kzdesz majd egy szrnnyel, rdemes a hta mg osonni, s hasznlni ezt a kpessget. A szrny a kzdelem sorn egyfolytban sebzdik majd.
Sap / Bnt csaps (rejtzkdst ignyel) - Kiti az ellenfelet X msodpercre. Hasznlathoz rejtzkdni kell. Csak humanoid ellenfeleken mkdik. Egyszerre (egy idben) csak egy ellenfelet lehet vele elintzni.
Ambush / Rajtats (komb mozgs, rejtzkds szksges hozz) - Rajtatsz, vratlanul letmadod a clpontot, +X% fegyversebzst, s X extra sebzst okozva a clpontnak. Rejtzkdni kell a hasznlathoz, s a clpont hta mgtt kell elhelyezkedni.
Sprint A sprintels, rohans kt szituciban lehet hasznos. F clja hogy valamifle �h, neeee!� kpessgknt mkdjn, ami segt kijutni a bajbl. Ha tl sok szrnnyel kerlsz ssze egyszerre, vagy egy klnleges szrny tmad meg satbbi, megnyomhatod ezt a gombot, s elmeneklhetsz a veszly ell. A msodik hasznlati mdja, hogy utazs kzben kicsit megnveld a sebessged. Hasznlhatod arra is, hogy megverd a tbbi jtkost fut versenyben. Van nhny olyan idkorltokkal rendelkez kldets is, aminek a megoldsban segtsgedre lehet ez a kpessg. rdemes az akci menbe (action bar) els oldalra helyezni, hogy mindig tudd, mikor hasznlhatod jra.
Vanish / Eltns Lehetv teszi a zsivny karakternek, hogy eltnjn a szem ell, valamifle fejlesztett rejtzkds mdba lpve t, de cskkentve a sebessget annak X%-ra X msodpercen keresztl.
Evasion / Kitrs A zsivny kitrs eslye X%-kal megn X msodpercen keresztl. Ez is amolyan �h, neeee!� kpessgknt, vszhelyzet esetre.
Pick Pocket / Zsebmetszs (rejtzkdst ignyel) Kirtheted a clpont zsebeit. E kpessggel egy kis extra jvedelemhez juthatsz a szrnyektl. Nem veszi el azt a zskmnyt, amit a szrnyek norml lelsvel lehet sszegyjteni. Extra esly arra, hogy egy kis plussz zskmnyt szerezz. Rendszerint kisebb pnzsszegeket, vagy trgyakat lehet gy sszeszedni.
Sap (Sleep) Pull / Bnt csaps (Altats) Csalogats A zsivny a bnt csapssal elaltathatja a szrnyeket. Ha egyedl vagy, a bnt csaps segtsgvel egy kt szrnybl ll csapatot megoszthatsz. Az egyik szrny hta mg kell osonni a rejtzkds segtsgvel, majd a Sap segtsgvel el kell altatni. Ezt kveten le kell lni a mg ber szrnyet, majd vgezz az alvval.
Tmeg manipulci A zsivny igen hatkonyan tudja a tmeget irnytani (a frissen felbredt szrnyeket gyorsan kivonja a forgalombl) a Sap kpessg hasznlatval. Egyszeren tovbbra is rejtzkdni kell, folytatva a bnt csaps osztogatst az jonnan rkezez szrnyekre. A csapatnak ez igen nagy segtsg lehet, mivel a zsivny jelentsen lecskkentheti a tnyleges ellenfelek szmt. A zsivnyok egy idben csak egy szrnyet thetnek ki ily mdon.
Tipikus csata A rejtzkds segtsgvel egy szrny hta mg kell osonni, majd htbaszrs, rajtats, vn aluli ts, vagy DOT bevitele a clpontra. Aztn kezddhet a tnyleges csihi-puhi. rdemes egy baljs csapssal kezdeni (sinister strike) a komb pontok kedvrt. Aztn elengedni egy DOT-ot, majd egy kzvetlen sebzssel befejezni a mozgst, mint pl. a kibelezs (eviscerate). Ezt kveten megint el lehet kezdeni a komb pontok gyjtgetst egy baljs csapssal. Mindig bemutathatsz egy msodik mozgst, ha van elg energid hozz, hacsak nem valami igazn ers kpessg kedvrt gyjtgeted a tartalkot. A kezd zsivnyok rendszerint abba a hibba esnek, hogy nem hasznljk eleget a kpessgeiket.
Zsivny kombk Hasznld a gouge kpessget, hogy megbntsd a szrnyet a harc sorn. Aztn szrd htba. Figyelni kell arra, hogy elg energia legyen mindkt dologra, klnben a szrny mg maghoz tr a htbaszrs kivitelezse eltt.
A baljs csaps (sinister strike) segtsgvel gyjts komb pontokat. Aztn az aprtssal szerezz mg egy pr komb pontot. Aztn megint jhetnek a baljs csapsok, vgl a csodaszp zrs egy kibelezssel..
A harc kezdetn egy vn aluli ts segtsgvel bntsd meg a szrnyet. Aztn gyjts nhny komb pontot (pl sinister strike-kal), amg a szrny mozgskptelen.
Tvollt (AFK) Ha otthagyod a gpedet, lpj be a rejtzkd mdba, s keress valami olyan helyet, ahol a szrnyek nagy valsznsggel nem fordulhatnak el. A rejtzkds segtsgvel a zsivnyok rendszerint olyan helyeken is lehetnek AFK-k, ahol ms karakterosztlyok nem.
Skill pontok A zsivnyoknak elsdlegesen a frgesg (agility) kpessgre rdemes ersteni, mert ezt hozzaddik sebzskhz. A msik j dolog az llkpessg (stamina), mert ez nveli az letpontokat, s a vdelmet.
Fegyverek A zsivnyok alapbl trt hasznlhatnak. Persze kpzssel elsajtthatod a kardforgats mvszett is. Akr mindkt kszsget is felfejlesztheted, s majd a helyzettl fggen vlasztasz kzlk. A 20 szinten mr a ktkezes kzdelmet is elkezdheted.
A zsivnyok hasznlhatnak dobfegyvereket, illetve kikpezhetik magukat az jak, s a szmszerjak hasznlatra. A dobfegyverek (mint pl. dobtrk) meglehetsen ajnlottak, mivel nem ignyelnek lvedket, muncit. Ugyanakkor az j, s a szmszerj nagyobb sebzst okoz. A dobfegyverekkel egy kis extra sebzst okozhatsz a szrnyeknek, mg mieltt odarnek hozzd. Jk arra is, hogy kivgezd velk az ppen megfutamod szrnyeket. St, ezek a fegyverek mg a csalogatsra is jk (legalbbis a rejtzkdsnl valamilyen szinten biztosan).
Mrgezs A zsivnyok rendelkeznek azzal a klnleges kpessggel, hogy mrgeket tudnak kszteni, amivel aztn felspcizhetik a fegyvereiket. Az erre vonatkoz kpzst a 20 szinten lehet megszerezni. A mregkevershez res fiolkat, s alapanyagokat kell venned, a receptek rendelkezsei szerint. Magasabb szinten a zsivnyok jval ersebb s egyedibb mreg recepteket is elsajtthatnak. Vannak igazn brutlis receptek is, amelyek igen-igen ritka sszetevket ignyelnek.
A bnt mreg (crippling poison) nagyon j az ppen elmenekl szrnyek ellen, mert lelasstja ket. Emiatt a zsivny igazn hasznos tagja lehet a csapatnak. A csapattagok igazn knnyen hozzszoknak a zsivnyok eme rendkvl hasznos kpessghez.
A zsivnyok ms jtkosok fegyvereit is megmrgezhetik. Ezt a Trade Screen-en keresztl lehet elvgezni, ppen gy, mint a fegyver bjolst. A zsivnyok el is adhatjk ezt a kpessgket ms jtkosoknak, vagy ppen felajnlhatjk barti gesztusknt.
Lockpicking / Zrnyits A zsivny klnleges bonuszt kap a zrnyitshoz. Ez a kpessg a bezrt ldkon tovbb fejleszthet. Vsrolhatsz, vagy kszthetsz gyakorl zrakat is (amit a szerelk ksztenek), hogy gyorsabban fejleszd ezt a kpessget. Mindig felajnlhatod a tbbi jtkosnak, hogy kinyitod a ldkat, hogy ezzel is fejleszd kszsgedet.
Trade skill lehetsgek
Gygyfvek s bjols - A zsivny megbvlheti felszerelst, sokkal ersebb tve azokat. Gygyfvek s alkmia - A zsivny tpol s gygyt bjitalokat kszthet. Halszat s fzs - A zsivny nem rendelkezik a gygyts kpessgvel, gy a karakter az lelemtl fgg, ha nincs a kzelben gygytssal rendelkez csapattag. A halszok zrt dobozokat is kifoghatnak, amelyekkel fejleszthet a zrnyits kszsg is. Nyzs s brmvessg - A zsivny ezek segtsgvel sajt felszerelst kszthet, de akr el is adhatja a ksz darabokat. |