
A Harcos egy kzelharc-orientlt osztly. Ezeket a karaktereket kemny fbl faragtk, a fegyverek s a taktika mesterei. A harcos klnleges kpessgei termszetesen harc kzpontak. A Harcos a legjobb egy-egy elleni kzdelemben. Sok ms jtkkal ellenttben, a Harcosnak a WOW-ban rengeteg kpessge s vlasztsi lehetsge van csata kzben.
Erssgek:
- Az sszes pnclfajtt, s szinte minden fegyvert hasznlni tud - brja elviselni a legtbb srlst - Remek kzelharci kpessgek - Valsggal lemszrolja a szrnyeket - Sok felszerelsi lehetsg
Gyengi :
- Nem kpes gygytani, csak lelemtl, vagy ms jtkos ltal tud gygyulni - Nagyban fgg a felszerelstl
Megengedett fajok: Ember, Trp, j Elf, Gnm, Ork, Tauren, lhalott, Troll
Megengedett felszerels: ruha, br, vrt, pajzsok
Megengedett fegyverek: egy- s ktkezes baltk, buzognyok, kardok, (dob)trk
Rage (rjngs - Dh) A Harcosnak van egy vrs dh-svja (rage-bar). Ez hasonl a varzslk mana-svjhoz. Harc kzben a Harcos dhbe gerjed az okozott srlstl s elszenvedett/elkerlt srlsektl, illetve klnleges kpessgek is dht termelhetnek. A sv folyamatosan tltdik harc kzben. Amint a Harcosnak elg dh pontja van, klnbz kpessgeket hasznlhat, amik dh pontokat ignyelnek. Ha a Harcos csatzik, a dh-pontok lassan elfogynak. Akkor is elveszti a felhalmozott dh-pontokat, ha harci belltottsgt (combat stance) megvltoztatja, gyhogy gondolkozz elre s ne vltoztasd meg csata kzben!
Combat Stances (Belltottsgok) A Harcos klnbz belltottsgok kzl vlaszthat, ettl fgg, hogy milyen kpessgeket hasznlhat egy harc folyamn. Kln erre a clra van pr gomb az Action Bar felett, aminek segtsgvel megvltoztathat a belltottsg. Ha harc kzben vltasz, elveszted az addig felgylemlett dht, ezt tartsd szben. ltalban nem vlt az ember belltottsgot csata kzben. Ezek a belltottsgok klnbz szitucikra jk. Harci belltottsg (Battle Stance) fleg szlzskor hasznos, ekkor nagyobbat sebez a karakter. Vdekez belltottsg (Defensive Stance) kevesebb tmad mozdulatot biztost, de a Harcosnak tbb vdelmi bnusza lesz. Ez a md akkor hasznlatos, ha egy csoportban te vagy a f tank.
Action Bar Minden belltottsgnak kln action barja van. A kpessgeket te rakhatod le erre a barra. Ha belltottsgot vltasz, mindig az ppen megfelel bar lesz aktv.
Shouts (Kiltsok) A Harcosnak tbb kiltsa van amik harc kzben hasznosak lehetnek. Minden kiltshoz dhre van szksg, azonnal hatnak s kzepes jrahasznlsi idejk van.
Harci Kilts (Battle Shout) - A party kzelharci s tvolsgi sebzst nveli Fenyeget Kilts (Intimidating Shout) - A kzeli ellenfelek elmeneklnek. A kilts clpontjt rettegs fogja el. Ennek a kpessgnek nagyon nagy az jrahasznlsi ideje, ezrt vszhelyzetben hasznlhat, mint meneklsi lehetsg. Demoralizl Kilts (Demoralizing Shout) - A kzeli ellenfelek kzelharci sebzst cskkenti. Kihv Kilts (Challenging Shout) - Minden kzeli ellenfl a Harcost fogja tmadni ennek hatsra. Lass jratltds, legjobb vszhelyzetben alkalmazni a tbbi csapattrs megmentsre.
ltalnos kpessgek
Bels Dh (Inner Rage) - Azonnal maxolja a dh-pontokat.. Lass jratltdsi ideje miatt csak nhny csatnknt lehet hasznlni. A clja, hogy ha tl sok ellenfelet hztok magatokra, vagy nehz csatnak nzel elbe, egybl tudj valamilyen fontos kpessget hasznlni.
Harci Belltottsg kpessgek
Roham (Charge) - Ezt a harc elejn kell hasznlni, hogy dht termeljen. A Harcos gyorsan a szrnyhz ront. Magasabb szinten a kpessg segtsgvel arra is van esly, hogy pr msodpercre a Harcos lebntsa ellenfelt. Hasznlathoz nem szabad aktvan harcban rsztvenned, s meghatrozott tvolsgon bell kell lenned a clponthoz. Egy * jel jelenik meg a neved mellett, ha csatzol. Beletelhet kis idben, mg megtanulod rendesen hasznlni a rohamozst. Hasts (Rend) - A kvetkez tmadsodtl elkezd vrezni a clpontod. A rendes sebzsen kvl az ellenfeled egy rvid ideig a vrzs miatt is srlst fog elszenvedni. Ez egy DOT amit csata elejn rdemes hasznlni. Csaps (Strike) - A kvetkez tmadsodnak nagyobb lesz az ereje. Hamstring - A kvetkez tmadsoddal nagyobbat sebzel, s j esllyel lelassthatod az ellenfeledet egy rvid idre. Ezzel meg lehet akadlyozni, hogy egy szrny gyorsan elmenekljn. Ha meneklsre kerlne a sor, akkor is hasznos tud lenni. Mennydrg csaps (Thunderclap) - Kzeli terletre hat azonnali tmads. Mindenki, akire hatott a tmads enyhe srlst szenved, s egy rvid ideig nagyon lelassul a tmadsi sebessgk. Legyrs (Overpower) - Azonnali tmads nagyobb sebzssel. Csak hrts, blokkols, stb utn hasznlhat. Rgs (Kick) - Azonnali tmads nagyobb sebzssel, ami nmi esllyel megzavarhatja a clpontodat a varzslsban. Ezt a kpessget varzslk ellen clszer hasznlni, hogy megakadlyozd ket a varzslsban / gygytsban. Bntet ts (Punishing Blow) - A kvetkez tmadsoddal nagyobbat sebzel, s knyszerti a clpontot, hogy rdtmadjon. Ezt a kpessget htulrl kell hasznlni. Ez az egyik a kevs hergel kpessgek kzl harci belltottsgban, remek ahhoz, hogy egy bajban lv csapattrson segts. Lass jratltdsi ideje van, gyhogy ne pazarold.
Vdekez Belltottsg kpessgek
Sztvg Csaps (Sundering Strike) - A kvetkez tmadsod cskkenti a clpont pnclzatt, ennek a kpessgnek a hatsa egymsra rakdik legfeljebb 5x. Folyamatosan cskkentsd az ellenfl pncljt, hogy minl tbb srlst szenvedjen. Pajzs Blokk (Shield Block) - A blokkols eslyt nagy mrtkben nveli. Csak egy frontlis tmadst hrt. Azon kvl, hogy cskkenti a srlst a bekapott tstl, felkszt az ellentmadsra is. Pajzs ts (Shield Bash) - Azonnali tmads nagyobb sebzssel, s 75%-os eslyt ad arra, hogy a clpont varzslst megzavard. Lefegyverzs (Disarm) - Ha az ellenfl valamilyen fegyvert hasznl, egy sikeres lefegyverzs nagy mrtkben cskkenteni fogja a clpont ltal okozott srlst egy rvid idre. Lass jratltdsi idvel rendelkezik. Hergels (Taunt) - Azonnali hats, amellyel hergeled az ellenfelet, siker esetn tged fog tmadni a clpont. Rendszeresen kell hasznlni, hogy a szrnyek folyamatosan tged ssenek. Ehhez termszetesen gygytkra is szksged van, hogy letben tartsanak a csata folyamn. Bossz (Revenge) - Azonnali tmads nagyobb sebzssel. Ellentmads esetn mg tovbbi sebzst okozhatsz az ellenfelednek. Vdekez mozdulat utn kell hasznlni, legjobb a Pajzs Blokkal egytt alkalmazva.
Vres Dh (Blood Rage) Azonnal hats, nmi letert felldozva megnvelheted a dhpontok szmt. Legjobb, ha a csapatban van gygyt amikor ezt hasznlod.
Kombk (Combos) Hasznlj Pajzs Blokkot/tst aztn tmadj Bosszval.
Tanuls Nagyon lnyeges, hogy tbb fegyveres kpzettsget tanulj, gy knnyen tvlthatsz egy jobb fegyverre, ha tallsz egyet. Tarts magadnl annyi fle fegyvert amennyit csak tudsz, s felvltva hasznld ket, hogy fejleszd a kpessgeidet.
Kereskedi kpzettsgek
Bnyszat / Kovcsmvessg - Kszts el minden felszerelst magadnak. Herbalizmus / Alkmia - Kszts gygyitalokat s jtkony hats szereket. Elssegly - Nem tudod magadat gygytani, szval hasznld ezt a kpzettsget, hogy cskkentsd a pihenidket. Fzs / Horgszat - Fogj s kszts telt hogy a harcok kzti pihenidt cskkentsd.
Tippek - Jtssz egytt gygytkkal (Pap, Smn, Druida) hogy letben maradj. - Vlassz ki egy vagy tbb ktkezes fegyver tpust amit hasznlni akarsz. Pontokba kerl mindegyiknek az elsajttsa, ezrt csak kevsre koncentrlj. - Hasznld jl a Dhdet! Ha varzslval harcolsz, hagyj egy kis dht, hogy egy jl idztett tssel/rgssal megzavard t a varzslsban. Lehet, hogy tbbet sebzel rajta, ha elbb hasznlod, de ha aztn meggygytja magt, sokat nem rtl a dologgal. - Prbld el elre eltervezni a kpzettsgeidet. Ha sok hp-s tankot akarsz, stamina s vitzsg kpzettsgeket tanulj. Ha egy brutlis sebz akarsz lenni, az er s fegyverspecializld kpzettsgeket vlaszd. - Vdd a csapattrsaidat, a pap vagy a mgus nem azrt van, hogy t tmadjk a szrnyek. Hergeld az ellenfeleket, hogy tged tmadjanak.
Warrior Guide by Verona Ez az eurpai WoW-os frum harcos szekcijban egy tmanyit hozzszls, amit mg valamikor rgen mutattak nekem, hogy olvastassam el valakivel s mkdtt. Gondoltam lefordtom, hogy ez se lehessen kifogs annak, akinek el KELL olvasnia. Szval ajnlom figyelmetekbe, megri elolvasni olyanoknak is, akik nem igazn harcos belltottsgak. Tanulsgos s rjhettek belle, hogy egy instance-ben a harcosnak van a taln legnehezebb dolga s hogyan is knnythettek rajta. Az eredetit Zarek rta s elolvashatjtok angolul ezen a cmen : Itt
"How to tank - a basic guide
Sokat hallani harcosokrl, akik nem tudjk, hogy hogyan is kell tankolni. Ez az, ahogy n tankolok instance-ben. rmmel fogadom az pt jelleg kritikkat, leszlsokra a "J, akkor ird meg a sajt guide-odat." vlasz megy, szval inkbb ne vesztegessk egyms idejt s ne zavarj.
Elssorban 5 fs instance group-okban gondolkodom, habr a legnagyobb rsze megllja a helyt a raid instance-ekben is. Amit alacsony szinten tanulsz, azt hasznlni fogod Molten Core-ban is. Nem megyek bele a "tankol build"-ekbe, mivel megltsom szerint a 31/20(arms/fury) ugyanolyan j mint brmi ms s a protection tree nem szsges csak segt egy kicsit. Csak az abszolt alapokat akarom lefektetni, ami j alap lehet a kezdshez. Mindamellett van nhny feltevsem, elssorban, hogy megvan a Tactical mastery(5/5), ami ha nincs meg akkor menj s tanuld meg. Nem tudsz tankolni nlkle. Ami azt illeti harcosknt nem tudsz csinlni semmit nlkle. (Illetve tudsz, csak nem effektven.)
Elszr is van a tankols 3 legfontosabb szablya.
1 - Az els s legfontosabb, hasznlj pajzsot!!
Hihetetlennek tnhet, de meglepdnl, ha tudnd, hogy mennyien prblnak meg ktkezes fegyverrel tankolni. A kifogsaik pldul az "gy tbbet sebzek", a "Nincs pajzsom meg egykezes fegyverem" s a "Tbb agrot generlok ktkezessel". Ezek mindegyike hlyesg. Elszr is, te TANK vagy nem rogue vagy mage, nem azrt vagy ott, hogy sebezz. Ha nincs pajzsod s/vagy egykezes fegyvered ne akarj a main tank lenni. Az, hogy a ktkezes tbb agrot generl a legrosszabb kifogs mert a shield bash jval tbb agrot generl, mint akrmilyen tmadsi forma ktkezessel. s mint a nv is sugallja, szksg van pajzsra.
A legfbb ok, amirt szksged van a pajzsra az sebzs cskkentse. A papnak nehz dolga lesz lpst tartani veled gygyts tern, ha ragaszkodsz a ktkezeshez. Az n pajzsom 60. szinten kb. 12% al cskkenti a kapott sebzst. Msodszor : revenge. Errl a skillrl mg beszlek ksbb, de szksgtelen mondanom pajzs = block = revenge.
(J, j tudom Te vagy a ub3r pr0 tank s azt gondolod magadrl, hogy ktkezessel is ugyanolyan j vagy mint brki ms, de NEM. Ezt lsd be s nem vagyok kivncsi az "Igenis tudok tankolni 2kezessel" jelleg vlaszokra.)
2 - Lgy defenzv!
A defensive stance "must have". Nem csak azrt, mert 10%al kevesebbet sebzdsz, hanem mert plusz agrot generl s van nhny szp kpessg, amit csak gy hasznlhatsz. Voltam csapatban sok olyan harcossal, akik teljes mrtkben elutastottk, hogy defensive stance-ben tankoljanak, mert szmukra tbbet jelentett az, hogy 10%-al kevesebbet sebeznek, mint az, hogy 10%-al kevesebbet sebzdnek. k a rossz tankok. Az idd legnagyobb rszt tltsd defensive stance-ben. A legfbb szably, hogy amit megtehetsz defensive stance-ben, azt tedd defensive stance-ben. Ezt rtsd mindenre a sunder armor-tl a demoralizing shout-ig. Mg nem nagy dolog mindezt defensive stance-ben vgezni, mg plusz agrot is generlsz vele, gy nehezebben szedik le rlad a mobokat.
3 - Vdd a papodat!
Ha brmi is ti a papodat, szedd le rla. Az elsdleges dolgod ha a papod sebzdik, hogy brmilyen mob is legyen rajta, oldd meg, hogy tged ssn helyette. Ha a papnak vge neked is vged. Az, hogy hogyan csinld nagyon vltoz s helyzetfgg. Ha a papod kzel van, akkor csak egyszeren clpontot vltasz, taunt s generlj annyi agrot, hogy biztos lehess benne, hogy rajtad marad. Ha a papod messze van, akkor az elsdleges cl, hogy minnl hamarabb odakerlj hozz. A kedvenc mdszerem, hogy tvltok berserker stance-be, intercept, vissza defensive stance-be s taunt. Ha tbben vannak a papodon, akkor mindezek utn vlts battle stance-be, mocking blow, vagy rosszabb esetben challenging shout. Mint harcosra a papod szmt r, hogy agro-mentes marad, mint ahogy te is szmtasz r, hogy gygytni fog. Ha mobok vannak rajta nem fog tudni gygytani tged.
Amikor mr tudod ezt a 3 alapvet dolgot, akkor birtokban vagy annak a tudsnak az alapjainak, amire szksged van, hogy belphess a tankok vilgba. Azonban ez mg csak a kezdet.
Van nhany dolog, amivel tankols kzben biztosan tallkozol. Mindegyik ugyanolyan fontos mint a msik s ahhoz, hogy j tank legyl mindegyik mesternek kell lenned.
A kezdeti agro megszerzse
Nincs fontosabb, mint a kezdeti agro megszerzse egy csoport mobon. Agro nlkl kevesebb rage-et kapsz, ami nlkl nehezebb agrot termelni. Ez egy rdgi kr, ami alapjban vve annyit jelent, hogy a rossz kezds rossz befejezst hoz.
-Ha tudsz, kezdj charge-al - nem csak rage-et kapsz, hanem van esly stun-ra = agro. Ha nem tudsz charge-al kezdeni(pl amikor oda kell hzni magadhoz ket) akkor a blood rage a megfelel skill, hogy legyen elg rage-ed hogy munkhoz lthass. -Kvesse mindezt a demoralizing shout - Nem csak cskkenti a sebzsket, agrot termel mindegyik mobon gy azok kissebb esllyel kezdenek azonnal a papod utn rdekldni. -Prblj helyet szortani egy wirlwind-nak - Ne nzd le ezt a skill-t, br berserker stance-ben van 4 mobot sebez = agro 4 mobon.
Ez krlbell 5mp, ezutn s csak ezutn lendlhet tmadsba a csapat tbbi tagja.
Agro generls
Ha mr megvan a kezdeti agrod a mobokon, akkor elkezdhetsz mg tbb agrot felhalmozni rajtuk, hogy kissebb esllyel induljanak meg valaki msra. Szerencsre, mint harcosnak van nhny kulcsfontossgu skill-nk az agro-generlshoz.
Sunder armor, Revenge, Shield bash, Disarm.
Ez a 4 legfontosabb eszkz amid van s rdemes mindet a hotbar-on tartani, hogy minden helyzetben knnyedn hasznlhasd.
A sunder armor az egyetlen szabadon "szrhat" skill-nk, ami szp mennyisg agrot termel. Azon fogod kapni magad, hogy rengeteget hasznlod, mivel kevs rage-be kerl s elg sok agro-t termelhetsz vele. Mindegyik mobon, akivel te foglalkozol kell lennie sunder armornak.
A revenge egy nagyszer skill, ami rengeteg agrot generl. Csak azutn hasznlhatod, hogy dodge-oltl, block-oltl vagy parry-ztl de nhny revenge utn maga Rangnaros sem szedi le a mobot rlad. Mindg hasznld a f clpontodon, amikor lehet, ettl egyszeren tapadni fognak rd.
A shield bash nem csak megszaktja a varzslst, de utlni fognak rte rendesen. Kzelharci mobokon is termeli az agrot, nem csak a varzshasznlkon. Ez a msik skill, amit leginkbb a f clpontodon rdemes alkalmazni; gy addig is rajtad marad, amg a tbbivel foglalkozol.
A disarm nagyon hasznos, hogy cskkentsd a kapott sebzst s mg agrot is generl. Egy raks mortal strike speces mob van instance-ekben s ha ms nem is, mi tudjuk milyen durva is a mortal strike, a disarm megakadlyozza ket, hogy hasznlhassk, amirt meglehetsen utlni fognak.
Hogy megbizonyodhass arrl, hogy a f clpontod rajtad marad rdemes az idd nagy rszben vele foglalkoznod. Viszont nem hagyhatod ki a szrsbl a tbbit sem. Minden olyan agro-termel tmadsod kztt, amit nem olyan mob kap, amit ms is tmad rdemes minimum egyet a f clpontodra is leosztani. Ez azt jelenti, hogy nem rdekes, hogy hny mob van rajtad, az idd legalbb felt rdemes a f clpontodra fordtani s a msik felt pedig azzal tlteni, hogy elg agrot generlj a tbbin ahhoz, hogy a pap ne hzza le rlad ket a gygytssal.
Kivncsi lehetsz r, hogy hogyan is tudnd szmon tartani azt, hogy melyik az a mob, amelyikkel mr eleget foglalkoztl s melyik az, aki szinte mg rintetlen. Ehhez javasolnm a "sunderthis" addon-t. Ez kirja, hogy milyen mennyisg sunder armor van rajta. Minden alkalommal, amikor leellenrzd a mobokat ltni fogod, hogy melyik az, amelyikkel kevesebbet foglalkoztl mint a tbbivel.
Az agro visszaszerzse
Nhny esetben, legyen az egy eszetlenl, csak gombnyomogat mage, egy bevadult rogue miatt vagy akr mert nem ptettl fel elegend agrot ahhoz, hogy egy nagyobb heal utn ne induljanak meg a mobok a papra(ha rmennek a papra, az sosem az hibja, hanem a tied) leszakadnak rlad a mobok. Ez nem gond, amg tudod, hogy hogyan szerezd vissza ket. A legkzenfekvbb megolds a taunt. Ez azt csinlja, amit a lersa is mond, jra tged fog tni a mob. Ha csak egy mob volt, akkor csak egy gyors taunt s mehet minden tovbb. Ha a dolgok rosszabbra fordulnak, akkor mg mindig van 1-2 skill, amivel meg lehet menteni a helyzetet.
-Mocking blow : Battle stance-ben van, hatsra a mob 6mp-ig tged t. Ez elegend id nhny sunder armorra, esetleg egy revenge s/vagy shield bash.
-A challenging shout hatsra az sszes mob tged fog tni 6mp-ig, ezid alatt rdemes mindegyikre leosztani 1-2 sunder armort.
-Vagy, a legrosszabb esetben, amikor gy tnik mr semmi nem segthet, hogy a mobokat visszaszerezd, gymond "a fenbe, semmi sem mkdik" eset lp fel az agro visszaszerzsvel, az egyetlen esly nem a futs, hanem az ber agro-generl komb : Challenging shout+Retaliation! Bizony emberek, ha a dolgok igazn rosszul llnak nem adjuk meg magunkat egy j kis harc nlkl, htat a falnak vetni, vagy egy sarok mg jobb(elvgre nem akarunk tmadsokat htulrl) aztn challenging shout, utna retaliation. Dlj htra, figyeld a szmokat s kpzeld el, ahogy az agro az egekben szrnyal. Ha ez nem menti meg a csapatot egy nehz helyzetben, amikor az sszes ruhaviselt tik, akkor semmi. Mindenesetre ne hasznld, ha nem szksges, mivel csak flrnknt hasznlhatod s brmikor jl jhet.
Main Assist*
Sokan gy gondoljk, hogy a main tank-nak kell lennie a main assist-nak is, aki mutatja a tbbieknek, hogy kit ssenek. Ez a legrosszabb megolds. A main tank-nak s a main assist-nak kt klnbz embernek kell lennie, leginkbb a damage dealer-nek rdemes lennie a main assist-nak. Ennek azrt kell igy lennie, mert a harcos sosem ugyanazt a mobot ti. Neked az a dolgod, hogy egyfolytban vltogatva a clpontokat megfelel mennyisg agro-t halmozz fel rajtuk. Ha lsz s csak ugyanazon a mobon dolgozol, amin a tbbiek, akkor azon a mobon kvl az sszes megindul a papra, amint gygyt rajtad s emlkezz arra, hogy mit mondtunk a papod vdsrl. Ha te vagy a main assist, mint main tank, akkor a tbbiek j esllyel fognak klnbz mobokat tni attl fgen, hogy te pp melyikkel foglalkoztl amikor hasznltk a /assist makrjukat s kevs rosszabb van, mint megprblni magadon tartani kett vagy tbb mobot, mikzben a tbbiek jkora sebzseket osztanak ki rjuk.
Amit n a legknnyebbnek talltam az az, hogy a party egy msik tagja a main assist, akihez mindenki belltja az assist makrjt(te is, gy csak hasznlod a makrt s mris a f clpontodat td) gy a party sem fog spolni, hogy nem tudjk kit is ssenek, mert llandan clpontot vltogatsz.
Hzs
Mindig te hzz! Ez az egyik legfontosabb rsze a tankolsnak. Az, hogy te hzol, azt jelenti, hogy a mobok mr alapbl tged fognak tni s knnyebb dolgod van, ha azokon kell dolgoznod, akik mr alapbl tged tttek, mintha msrl kellene leszedned ket. Meg kell tanulnod, hogy hogyan is kell csinlni, enlkl nem boldogulsz. A msik elnye annak, ha te hzol, hogy, ha a hzs rosszul sikerl, pldul jn az egsz szoba, mert nem vetted szre az rjratot s 10 mob t, akkor meghalhatsz egyedl. gy elkerlhet a rossz hzsbl ered wipe. Mindenesetre meg kell bizonyosodnod arrl, ahogy a party tbbi tagja nem prbl meg segteni, mert akkor elkerlhetetlen a wipe. Csinlj egy makrt("/p Bad pull, DO NOT help me." vagy "/p Rossz hzs, _NE_ segtsetek."), amiben figyelmezteted a tbbieket.
Mikor s hogyan hzz
Mindig nzz krl, hogy nem tart-e arra rjrat s csak akkor hzz, ha biztos vagy benne, hogy nem. Csak olyanokat hzz, akiknek szabad tjuk van hozzd. Ha mobokon keresztl akarsz hzni, akkor azok is jnni fognak. Mindig prblj saroknl hzni, gy a tvolsgi mobok nem ltnak s kzelharci tvolsgba jnnek. Tanuld mag az tvonalakat. Az rjratnak mindg van egy bevett tvonala, amin halad. Sokkal knnyebb dolgod van, ha tudod, hogy mikor rdemes hzni s mikor rdemes inkbb vrni.
Te s a lfegyvered
Szerezd meg a leggyorsabb lfegyvert, amit tudsz. A sebzs lnyegtelen, a statok szpek, de ezesetben mellkesek. Ismerd meg a lfegyvered. Br ez most furcsn hangozhat, de tudnod kell, hogy mennyi id kell neki a gomb lenyomstl a tnyleges lvsig. Nincs rosszabb annl, amikor lni akarsz a tkletes poziciban s vrni kell az jadra, hogy ljn, kzben az rjrat visszar a szoba vgbl a mell a csoport mob mell, akiket oda szeretnl hzni magadhoz. A lfegyvered tzelsi sebessgnek az ismerete lehet a klnbsg akztt, hogy hzod a mobokat, vagy hzod a mobokat S az rjratot.
A csapat vezetse
Sokkal knnyebb, ha az irnytsod al tudod vonni a csapatot. Te vagy az, akinek mindg elsnek kell lennie a harcban, szval te vagy az, akinek el kell dntenie, hogy ez a harc mikor s hol legyen. Sokszor fogsz sszetzsbe keveredni olyan emberekkel, akik vezet szerepre htoznak, de ne hagyd magad. Ha valaki hzni akar, ne hagyd. A legfontosabb felttele a tanksgnak, hogy kpes legyl irnytani a csapatodat. Szksged van r, hogy kvessk az utastsaidat, klnben elg rosszul slhetnek el a dolgok. Ha mr jrtl egy instance-ben egy prszor, sokkal jobban vezetheted a csapatodat, mint brki ms, hasznld ezt az elnydre. Te vagy a felels azrt, hogy ki, mikor, mit csinljon. Ha sap kell, akkor szlj, ha shacke-el, vagy sheep-el akarsz hzni mondd. Viszont ne gondold, hogy csak, mert te kszen llsz, a tbbiek is. Neknk nem kell pihenni, mi tartjuk a lpst a Duracell nyuszival, de sajnos a varzshasznlk nem. Mindenekeltt figyeld a varzshasznlk manapontjait. Ha nincs nekik, akkor egyedl vagy s mindannyian tudjuk, hogy hogy szerepel a harcos nhny elit ellen gygyts nlkl. Mindig bizonyosodj meg rla, hogy senki nem l s iszik, mieltt nekillsz hzni a kvetkez adag mobot.
Ennyit errl. Biztos vagyok benne, hogy van, amit kihagytam, de most ez minden s lassan hajnali 4 van. Szabadon kommentlhatjtok a dolgokat, vagy lerhatjtok a sajt tippjeiteket.
Megjegyzs a sunder armorhoz - Sokak szerint sunyiban gyengtettk, hogy kevesebb agrot generljon. n ezt nem tmasztanm al, ugyanis nem volt szksgem arra, hogy tnl tbbszr pakoljam r a mobra, hogy rajtam maradjon s ez mg mindig ugyangy mkdik."
*Main Assist : A guide szerzje instance-ben, a "mindenki ugyanarra a mobra" taktikt alkalmazza. Azzal a kiegsztssel, hogy nem olyan balga mdon csinlja, mint azt oly sokszor ltni lehet. Mindenki ugyanazt a mobot ti, kivve a harcost, aki csak az idejnek a felt tlti azzal az egy mobbal, a msik felben a tbbit szrja mindenflvel, hogy, amikor gygyt a pap, akkor ne induljanak meg r, mivel azokon csak a kezdeti agro-ja van meg. A main assist az az ember a csapatban, akihez mindenki belvi a makr-jt pl. /assist Verona, s idnknt hasznlja is,(/assist xy annyit csinl, hogy belltja clpontodnak xy clpontjt)gy nem lesz az, hogy mindenki t mindenkit, a harcos meg nem gyz elegend agrot generlni mindegyiken, hogy magn tartsa ket. A main assist vlasztja ki, hogy kit sson az egsz csapat.
|